onsdag 25. juni 2008

Typisk!


Dagen i dag har vert koselig og avslappende og kommer til å fortsette slik.
Eg våknet sånn i 12-tiden og Mariell spurte om eg ville være med på tur med Kira. Spreke meg sa selvfølgelig ja. Eg foreslo at vi kunne gå til togstasjonen og ta toget til by’n fordi eg hadde planlagt et lite bibliotekbesøk. Eg fikk beskjed om å ikkje være så treig, men for å quote Mariell: ”Det er typisk Anette!” Det er tydeligvis mange ting som er typisk Anette :P Eg brukte i alle fall for lang tid for utålmodige Mariell, så de sto plutselig ute på trappen min mens eg tok utav oppvaskemaskinen. Det blei litt endring i planene, vi gikk heller mot Åsane og hoppet på bussen der. På den bussen var Anniken og Kine + en plagsom mann som bablet i ett sett og skulle tatovere seg. Careface! Drakk på bussen gjorde han også. Alkoholinnholding drikke altså, for de som ikkje skjønte det. Ja.. ANYWHO!

Bildet er fra vår forrige utflukt med aaaltfor små rulleskøyter

Vi kom oss til by’n i god behold og Kira hadde gått gratis på alle bussene og oppførte seg ganske så eksemplarisk (kanskje Simen leser denne bloggen?) og det er så greit at det er verdens roligste hund ^^, Vi bandt henne utenfor biblioteket, stakkar, og gitt imot Mariell sitt FØRSTE besøk på Bergen Offentlige Bibliotek! Eg gjorde så godt eg kunne for at det sku bli et minneverdig besøk (yeah right) og vi befant oss fort i musikkavdelingen etter litt trim opp trappene. Mariell slang seg ned i en meget behagelig stol mens eg tittet og leste og hørte og klikket (med musen, på PC’en altså). Det hele endte med at eg lånte: The Killers – Hot Fuss, Joni Mitchell – Hejira, Badly Drawn Boy – Born in the U.K., Foo Fighters – Foo Fighters, Joy Division – Preston 28. February 1980, Les Misérables filmen (ikkje den med bare sangene, men den har eg også lånt en gang) ooog Dreamgirls.
Tadaa, that’s it.

Etter det spennende bibliotekbesøket måtte vi roe oss litt ned med en rislunsh hver i parken utenfor. Kira fikk ikkje, men snille meg hadde litt lyst å gi henne litt brus. Fy..
Vi kom oss i alle fall hjem i god behold! No har eg bare sittet her med litt pytt-i-panna og PC og Scrubs og That 70’show, Two and a half men og Kongen av Queens. Det er sol ute, skjerp meg! Og deg!

Nu skal eg ned til Michelle på middag (vi har fått en vane med å invitere jentegjengen med på måltider. I går: frokost hos meg. Les mer på Michelle sin blogg) med sikkert overflod av mat. Det er typisk Michelle! Hah! Så det er ikkje bare Anette som er typisk.
Men for dere som kjenner meg som leser denne bloggen.

Ka er typisk Anette?

5 kommentarer:

Katrine sa...

Joy Divsion OG The Killers :D det er bra!!! Begge de cdene er bra ^___^ live opptaket til Joy Division er så kult! Herlig bass og tromme på liveopptakene! :D
Og Hot Fuss er jo bare herrelich, den også, men FANSTASTISK! Klarer ikke å finne EN favoritt, elsker hele cden :D

Simen sa...

Gjett om dette var en av de mest fantastiske blogpostene du noen gang har laget, da?! =D Ikke bare nok at du nevner hundenavn gjentatte ganger, og meg, men at du har et BILDE av en hund, gjør meg helt mo i knærne. ^^

ettenA sa...

Kat: Eg har ikkje hørt så mye på Joy Divition før, men det er DU som har inspirert meg :D Killers er rett og slett tha best!
Sim: Takker! Tenkte eg sku slenge meg på hundebloggebølgen. Det blir nok flere biler av Kira (og Mariell, heheey) i framtiden :D

Michelle sa...

Det er typisk Anette og komme forseint, og glemme ting.. :p

Camilla sa...

haha... TYPISK ANETTE :P KOMME FORSENT!!!