onsdag 4. juni 2008

Dette er ikkje en drøm!

Vitenskap om drømmer

Eg fikk lyst å skrive litt på bloggen min igjen, men det går helt fint siden dette er spontanuken.. Tror egentlig hovedgrunnen til denne ustoppelige lysten kan forekomme av at eg har sittet oppe i natt og sett en virkelig vakker film som heter så mye som Vitenskap om drømmer. Elsket den og den fikk meg virkelig til å tenke! Tenke på drømmer mostly.

For det som suger MAX er jo at eg aaaldri husker drømmer! :/ Eg må nok begynne med å skrive ned ka eg drømmer, det er det alle sier.. Alloo, det er faktisk ganske vanskelig. Men i natt tror eg kanskje at eg hadde noe.. Det var noe med at en eller annen døde og eg møtte Sigurd og Håkon med en svææær handlevogn på Meny på Oasen. Drømmer skal visst være ting vist i symboler som egoet ditt hadde stoppet hadde ikkje tingene vert i symbol. Altså gjør vår moralske sensur at ting vi ikkje tenker på og ønsker når vi er våkne og bevisst opptrer som symboler i drømmene våre som vi ikkje sjøl veit betydningen av en gang. Det er litt fantastisk! Men det går altså ann å trene seg opp og å øve på å både huske drømmer, forstå drømmer og det å være bevisst i drømmene sine. Man kan lære seg å faktisk tenke ”ahaa.. No drømmer eg. Eg er inni min egen drøm. Dette er ikkje virkelig”. En måte man kan gjøre dette på er for eksempel å si til seg sjøl i løpet av en dag at dette er virkeligheten :P Dette er ikkje en drøm!

Vel. Vi får håpe dette har satt en liten tankevekker i dere (haha, det er sikkert 1 person som leser denne bloggen) og at kanskje dere (haha igjen) har noen tanker rundt dette. Mariell som drømmer om meg ;D

Kanskje du kan fortelle om en spesiell drøm? Eller det du drømte i natt?

I’ll be back ^^,

4 kommentarer:

Mariell Kejia sa...

Når du drømmer.. Drømmer du som om du er inni deg selv og ser ut på verden, eller drømmer du at du ser deg selv på en måte ? .. Hvis du skjønner ? :p
Espen drømte faktisk at vi fikk 6 på eksamen natt til eksamensdagen ! Og det bildet kaaan du få lov til å fjerne :D

ettenA sa...

Vel.. Eg aner faktisk ikkje, for eg husker jo aldri drømmene mine xD
Men eg tror det er sånn at man er seg sjøl. Men det var jo litt sick at han drømte det, så fikk dere det ! Det kan være fordi at om man tenker på noe rett før man legger seg kan dette komme igjen i drømmene dine ;)
Bildet blir btw, men eg skal heller la vær å legge det ut på Tåre ^^,

Michelle sa...

Jeg husker aldri drømmene mine, eller hvertfall svært sjeldent. Det er litt trist egentlig.

ettenA sa...

I knoow ! :(