mandag 17. november 2008

Vikingtiden og mandarinskall.

Vikingtiden. En interessant periode der de hadde åpninger i taket og bygget rikdom på jakt, fiske og begrenset jordbruk. Åjadda. Det som kjennetegner perioden er at man bygger makten sin på at man tilbyr å være rettslig leder for et område. Jeei. Så bestemmer han, sånn som rettssystemet vårt, over krangler og alt dette. Fordi at det var en del som sloss og alt det der på den tiden og gikk rundt å stakk hverandre ned all the time sånn som Eirik Blodøks som hugget hodet av 5 av brødrene sine fordi han ville ha tronen.
Og Remi; Gulen i Sogn var en av de eldste tingplassene! Hurra!

Anne Brun. Gaad, hvorfor får jeg ikke lov til å gå på do i timen? Jeg har et slags blandet forhold til min kjære historielærer. Hun kan være så bitchy iblant at Paris Hilton blir reine Mor Theresa i forhold, men er også rettferdig og flink til å lære vekk, som er egenskap jeg liker godt hos en lærer. Gidameei, jeg er fra Fana og har en mann med penger og en sossesønn.
Jeg prøver å følge med. Og klarer det egentlig også, men jeg tenkte dere kanskje ville ha en liten oppdatering innpå her? Jeg driver jo og leser rundt om på andre sine blogger og irriterer med over at de aldri oppdaterer… Høh.

Nå nettopp snakket vi ute i friminuttet om at alle får kjæreste for tiden. Vi fant ut at det er hele 8 stk i klassen som har kjæreste og 5 av oss fikk det nettopp. Vi tenker jo alle at våren og sommeren er tiden for hugleik, men tydeligvis er det høsten og vinterstiden. Nåw.


Jeg oppdaget at Ann Iren (på bildet) har fått seg blogg! Det var veldig koselig å gå inn der å lese litt om ting som skjer i hennes liv, siden jeg nesten aldri snakker med henne lenger.. :/ Hun har kommet videre i Frøken Norge, og det har Anita også! De er begge vakre kvinnemennesker som kommer til å nå langt. You go, girls!
Anni inviterte meg faktisk til å være med til Syden til sommeren, men æsjameg. Jeg får ikke lov, har så mange andre planer og sikkert ikke økonomi til dette.
Siden vi er inne på økonomi, har jeg mistet kortholderen min! Det er helt forferdelig! Jeg føler et stort tap og så hjelpesløs uten og har ikke tilgang til pengene som er innpå der! Det blir bare mye snylting på andre og det pleier å være omvendt. Py!

7 kommentarer:

Mariell Kejia sa...

Så bra med en liten oppdatering !

Anonym sa...

Jeg skjønner hva du mener med Anne Brun, men det verste er at hun faktisk er klar over det. Hun sa til meg og Remi en gang: "Ja, ofte kan jeg være ganske bitchy..." Bare sånn helt ut av det blå...

maren sa...

Jeei, Gulen i sogn <3

0110 sa...

Hva er blogadr hennes ?:O

Katrine sa...

Anne Brun sa til Juni: Nå tok du, som min datter sier: Mamma, nu tok du en blond en :P
Men jeg er seriøst redd for damen til tider :p

Birkenfeldt, Remi Birkenfeldt sa...

Hihi, we know! Gulen er verkeleg ein vedunderleg stad. Trass i all kranglinga der, keisemda, den forskrudde ordføraren, Eivindvik og Brekke er det ganske fint der :)

Ann Iren sa...

Aw, du er så søt. Jeg skal til Svein i morgen, så kommer jeg nok oppom med julegaven din. :) Har fått over 100 stemmer i Frøken Norge nå. :D Love you. <3