torsdag 27. november 2008

Thanksgiving!

I dag er det altså Thanksgiving eller Thanksgiving day som er engelsk for takksigelsesdag. Dette er en høytid som feires fjerde torsdagen i november og varer fra torsdag til søndag. Det er jo selvfølgelig en høytid som er mest vanlig i USA, siden det hele begynte med at pilegrimene fra England i som hadde reist til Amerika takket Gud for naturens gaver i 1621.

I dag skal jeg på Thanksgiving hos Synne med mange i klassen og gleder meg meget! Jeg skal ta med meg min kjære og vi skal kose oss med masse god mat og latter og glede. Vi skal ikke spise en hel freakin’ kalkun, siden jeg ikke tror at fire 17-åringer er helt up for it. Vi får gjøre vårt beste med kalkunbryst istedenfor!
Det blir deilig å få henge litt med gode venner og kjæreste.. Det er blitt litt lenge siden sist. Opptatt med forestillingene som tar livet av meg, men er utrolig gøy!
Synne vil forresten informere at hun skal i dag takke for at hun har fått hele 15.000 kr av FriFond og Kulturkontoret til Askøy Musikkteater! Gratulerer!

Så har jeg ikke fått vert med min herlige jentegjeng på kjempelenge og det må jeg bare beklage på det dypeste! Dere vet alle at jeg elsker dere alle veldig høyt og kunne ikke klart meg uten og bare det å vite at jeg har dere får meg til å smile og bli varm innvendig. Jeg prøver å sette av tid til dere, men vi har alle noe å drive med. Bare vent, snart er det juleferie og vi skal spise frokoster og henge i Residensen!

Nå må jeg bare gjøre ferdig noen spørsmål i samfunnsfag og late som jeg hører etter og følger med. Magnus er søt, men han var streng med karakterene. Sånne lærere er merkelige.. De er sjenerte og stille i timene, men er superstrenge på prøvene.

Så gjenstår det bare å si; Happy Thanksgiving!


Her sier George W. Bush unnskyld til en kalkun dagen før Thanksgiving, haha!










Hva vil du takke for i dag?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det var så kjekt! Hos Synne altså, hadde en super kveld! =D

Katrine sa...

Bestemoren min ville prøve hvordan det var å feire amrikansk thanskgiving for noen år siden, haha, det ble ikke så veldig amrikansk, så tror jeg vi klarte å få maten kald... :p

Noe jeg vil takke for i dag er at fredagen endelig kom(nå er det tekniskvis lørdag, men what so ever) ;)

og så må jeg si en gang til: flott forestilling i dag :D (teknisk vis i går men jaja)

Júlia sa...

Hei!
Yes! :) it is pretty new, actually!
You have a blog too! That is nice!
Thank you very much! I am sorry I can not say the same about your post, but I bet you wrote something nice too! haha! :)

Michelle sa...

ja, det er lenge siden sist. :( Men julefrokoster og henging i residensen må bli etter den 27, for eg skal dessverre til Nordpolen i julen..

ettenA sa...

Oh, lucky you...

Mariell Kejia sa...

Jeg er med på Michelle sin idé :-)

maren sa...

hallo, oppdater da, bitch...!

ettenA sa...

Hasje tid, bitsj...!

maren sa...

then make some, hoe..!