fredag 6. februar 2009

Snowy

Hva synes du egentlig om snø?

Noe av det mest forferdelige i hele denne vide verden er å gå opp en tung og endeløs bakke opp til huset mitt, uten paraply, vind, snø/sludd, med en tynn bag som virkelig ikke beskytter PC mot slikt uvær. Gjennomvåt.
Det er ganske fælt.

Likevel oppfordrer jeg absolutt alle og en hver å ta turen ut i snøen en kveld. Når snøen bare ligger der urørlig og venter på deg. Du kan kjenne det knaser under føttene dine mens du går bortover gaten (ikke i byen!), hvis snøen er kram. Når det er puddersnø bør du tråkke der det bare er et tynt, mykt lag med snø, for det gir i alle fall meg følelsen av å gå på skyene. Rundt deg faller lyset fra lyktestolpene (helst de med gult lys) på snøen som har lagt seg og får alt til å glitre. Du tar på en nydelig sang på iPod’n eller bare synger en selv, som Resurrection Fern av Iron and Wine og danser rundt deg selv med armene ut og blikket opp mot stjernene.
Kan du lukte snø og frisk luft? Det kan nemlig jeg.

So people; ikke klag mer til meg over hvor mye du hater snøen, for innerst inne…..



Elsker jeg snø!

4 kommentarer:

maren sa...

snø er fint, men jeg liker ikke at det må være så kaldt for at det skal komme snø.

Anonym sa...

Jeg elsker snø. Snø er fantastisk, snø er deilig. Jeg elsker krum snø som lager flotte lyder under beina og sånn annen snø som fyker til værs når en vasser igjennom den, jeg elsker at kåpen min skifter farge til hvit og jeg har ingen problem med kulden. Snø gjør alt så utrolig fint, snø gir en herlig stillhet, jeg elsker snøstemning.
I dag når jeg gikk fra bussen til skolen gikk jeg og hørte på lyden av krum snø, og der jeg gikk sammen med ca 20 andre mennesker ble lyden veldig arti ettersom den var 20 ganger tydligere enn den ellers er. Det var bare meget tidi og jeg måtte kjempe imot latteren der jeg gikk alene.
Sånn, der var en liten kommentar til deg

Anonym sa...

Du liker snø helt til du blir dynket ihjel uten forvarsel, du er gjennomvåt og kommer deg ikke hjem på flere timer. Eller om du går på trynet sånn 2 ganger på vei til bussen en stressende morgen. Snø er fint, though.

Sugarcandiez sa...

Jeg også. Innerst inne. Når det er helt stille og ikke bare litt kaldt, eller regn (: